/**/ גידול אורגני: ספודילה
האתר החדש גידול-אורגני מחליף את בלוג יותר מידע ויותר קונקרטי כנסו גידול-אורגני

יום שני, 29 בספטמבר 2008

ספודילה


ספודילה – נכתב בצורה יותר תקינה ומקיפה,
מידע כללי על ספודילה
עץ יפיפה, טעם הפרי מזכיר הכלאה בין אגס לתמר בשנים הראשונות יש לגונן עליו בחורף מפני הקור
רצוי לקנות אותו בתחילת האביב על מנת שיקלט כמה שיותר מהר לפני החורף
גודל הספודילה קטן עד בינוני
קצב הגדילה איטי להחריד

איך משיגים ספודילה
קונים עץ ומוודאים שהוא מורכב, יש הרבה משתלות של מרג

תנאי אקלים של הספודילהחמים, ישראלי, רגיש לקרה

תנאי גידול אורגני של ספודילה
צריך לדשן אותו, ולחתוך את ענפיו המסובכים

כמה זמן לוקח לספודילה לתת פרי
הרבה שנים

כמות ההשקיה שהספודילה דורש
סבירה

כמות אור במצב אופטימלי שהספודילה דורש
שמש מלאה

מזיקים לפרי הספודילה
לא שידוע לי

מזיקים לעץ ספודילה
לפעמים כנימת ראש, נמלים

האם צריך לעטוף ספודילה
לא בגלל שקוטפים את הפרי כשהוא קשה ומחכים שהוא יבשיל בבית

כמה עבודה דורש ספודילה
לא מרובה הוא לא ממש נתקף

מה יש לעשות בכמות של פרי על הספודילה
לאכול, מילקשייק

חסרונות הספודילה
רגיש מאוד לקרה כשהוא צעיר והוא בקושי גדל

האם בכלל כדאי לגדל את הספודילה
כן אבל רק למי שיש סבלנות

ספודילה – נכתב בצורה יותר תקינה ומקיפה,

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

האמת שאני מאוד נהנה מהעץ הזה
בנוסף לזה שהפרי טעים גם העץ הוא יפה עם ליבלוב אדמדם
וצר לי אבל לא היו לו שום בעיות עם הקור באזור השפלה
וגם לגבי הצימוח יש לי תחושה שהוא הרבה יותר קל לגידול מליצי לדוגמא
הבעיה היחידה שאני נתקל בה היא בניסיון להסביר לאנשים שפרי חום יכול להיות טעים